سلامت

سلامت 7==============================

استخوان سالم

در تمامی زمینه‌های علوم پزشكی پیشگیری از بیماری بسیار كم هزینه‌تر و موفقیت آمیز تر از درمان است. با گسترش فرهنگ شهرنشینی سیستم حركتی بدن انسان هر چه بیشتر از محیطی كه برای آن ساخته شده دورتر می‌شود و نتیجه آن بروز بسیار از بیماری‌ها و مشكلات است كه سردسته آنها كمردرد، زانو درد و پوكی استخوان است.

با پایبند بوده به اصول یك زندگی سالم مانند تغذیه صحیح، حفظ سطح فعالیت بدنی مناسب، مراقبت‌های دوره‌ای تحت نظر پزشك، توجه به سلامت روانی می‌توان از بروز بسیار یا بیماری های سیستم حركتی پیشگیری كرد.

در مقالات مبحث “پیشگیری” سعی می‌شود تأثیر نكات ذكر شده در حفظ سلامت سیستم حركتی بدن بیشتر بررسی شود

سلامت 7==============================

استخوان سالم

سلامت 8==============================

ورزش و نرمش

كم تحركی و كاهش فعالیت‌های بدنی از بزرگ‌ترین تهدیدات سلامتی برای انسان امروزی است. با انجام بعضی حركات ساده نرمشی می‌توان مانع از بروز بسیاری از مشكلات سیستم حركتی مانند كمردرد و زانو درد شد.

بعد از بسیاری از درمان‌ها یا اعمال جراحی ارتوپدی بیمار باید تا مدتی، نرمش‌های خاصی را انجام دهد تا از محدود شدن حركات مفاصل نزدیك محل درمان پیشگیری كند، قدرت عضلات و هماهنگی عضلات اندام را افزایش دهد و خود را آماده برگشت به فعالیت‌های روزانه یا ورزشی كند.

درمان بسیاری از ضایعات سیستم حركتی بدون انجام نرمش ناقص بوده و انجام صحیح نرمش‌های بعد از درمان نقش بسیار موثری در بدست آوردن یك نتیجه خوب درمانی دارد.

در مقالات مبحث “ورزش” سعی می‌شود انواع نرمش‌هایی كه برای پیشگیری یا درمان یك مشكل خاص ارتوپدی بكار گرفته می‌شود ارائه شود. همچنین در مورد نرمش‌های بعد از درمان‌های خاص بحث خواهد شد.

اندام فوقانی

اندام تحتانی